Schimbarea rulmentilor ambielajului este de cele mai multe ori o operatie anevoioasa, care necesita atat o buna cantitate de timp cat si un efort considerabil pentru ca ambielajul este in mijlocul motorului iar singura metoda de a ajunge la el este sa faceti motorul „bucati”.
Si pentru ca se ajunge greu la ambielaj, scriem acest articol pentru ca macar schimbarea rulmentilor ambielajului sa se desfasoare cat mai usor.
Vom folosi temperatura si efectele ei asupra metalului, astfel, ambielajul il vom tine la rece iar rulmentii ii vom pune la incalzit. Ambielajul se va contracta la rece iar rulmentii se vor dilata la cald. Chiar si o diferenta de 1 sutime mm la contractare si 1 sutime la dilatare, se va cunoaste si va face schimbarea rulmentilor facila.
La fel se pot incalzi si cartere sau alte piese metalice cu lagare pentru rulmenti sau bucsi in timp ce piesele ce se vor monta in lagare vor fi tinute la rece. Inainte de a pune orice piesa la „cuptor” verificati sa nu existe piese de plastic sau cauciuc (o-ringuri sau simeringuri) pentru ca acestea nu vor rezista la incalzire!