Motocicletele cu motoare in 2 T sunt cele mai raspandite pe piata vehiculelor pe doua roti, intrucat sunt si cel mai usor de intretinut. In cazul oricarei motociclete, uleiul moto este “combustibilul” care prelungeste viata motorului, deoarece ajuta la o mai buna lubrifiere.
Va vom povesti, in continuare, ce este un ulei 2 T, cum actioneaza si ce rol are in functionarea motorului unei motociclete.
Ce este uleiul 2T?
Indiferent daca motocicleta dumneavoastra are motor în 4 sau 2 timpi, acesta este supus unor presiuni mari. Completarea regulata a uleiului de motor si schimbarea acestuia sunt incredibil de importante. Uleiul potrivit protejeaza motorul de gripare in cele mai dificile conditii, asigurand o pornire rapida si facila la rece.
Acest tip de ulei este special creat pentru motoarele de capacitate cilindrica mica, in 2 timpi. Recomandat pentru motoarele cu sistem de ungere automat sau in amestec, reduce depunerile, fumul si uzura motorului, imbunatatind performanta si fiabilitatea. Alegeti din categoria noastra dedicata uleiul moto 2 T potrivit motocicletei tale.
Ulei de motor sintetic pentru motoare în doi timpi, cu injecţie de ulei
Ulei de motor sintetic prediluat, de calitate premium, avantajos pentru catalizatoare, destinat motoarelor în doi timpi cu lubrifiere mixta si injectie de ulei (auto-lubrifiere), precum si motoarelor din avioanele sportive. Aplicabil pana la un raport de amestec de 1:50, in functie de recomandarile fabricantului.
Aplicaţii in cazul:
- Motoare cu benzina in doi timpi, cu lubrifiere cu preamestec sau cu injectie de ulei (autolubrifiere)
- Motociclete si scutere moderne, cu motoare in doi timpi
- Motoare în doi timpi ale utilajelor de gradinarit mici (grape rotative, masini de tuns iarba si tufe, ferastraie cu lant manuale, generatoare etc.)
Caracteristicile produsului | Avantaje |
Contine aditiv cu capacitate de predizolvare | Se amestecă perfect cu carburantul |
Efect de curatare exceptional | Previne scurtcircuitul bujiilor si intarzie astuparea sistemului de esapament |
Continut de cenusa scazut | Reduce emisia de fum si de gaze toxice a motorului |
Protectie excelenta impotriva uzurii | Durata de viata a motorului lunga, chiar si in conditii de solicitare grea |
Proprietati
Uleiul pentru motoarele in doi timpi este semnificativ diferit de compozitiile uleiurilor in patru timpi. Acest lucru se explica prin caracteristicile structurii mecanismelor. In motorul pe benzina in doua curse, nu exista un sistem necesar pentru lubrifiere.
In rezervorul de combustibil, se adauga ulei, unde este amestecat cu benzina si apoi alimentat in motor. Se caracterizeaza printr-o combustie completa fara fum. Datorita compozitiei sale chimice, mijloacele sunt usor amestecate cu un amestec combustibil.
Utilizare
Uleiul 2T este consumat simultan cu combustibilul. Desi o mica parte din ea este aruncata cu gaze de esapament sub forma de ceata de ulei. In vechile modele ale unor astfel de motoare, procesul de amestecare are loc manual. Doza utilizata de la 1:20 la 1: 100. Agregatele mai noi utilizeaza deja tehnologia de dozare automata. Astfel de sisteme utilizeaza ulei in functie de sarcina de pe tehnica. Datorita noilor sisteme, consumul de petrol a scazut.
Spre deosebire de compozitia anterioara in motoare in patru timpi, masa de combustibil este turnata intr-un compartiment separat. Acest ulei are o multime de aditivi, care imbunatatesc proprietatile fizicogeanice ale mijloacelor.
Prin urmare, sa le utilizati intr-un motor in doi timpi este interzisa.
In caz contrar, depozitele se formeaza pe detalii de lucru, un grup de cilindri-piston. Aceasta duce la o defalcare, precum si la infundarea unitatii.